Ska seriöst fråga de...

publicerat i Skolios!;
Ni alla vet att jag ska till MAS den 1dec,
nej jag ska inte opereras då -.- men där i mot ska jag kolla ryggen igen.
OCH VET NI VAD JAG KOM PÅ? :D
Jag ska fan fråga om jag ändå inte kan testa att ha korsett, även fast dom har sagt att den inte reagerar.
men tror inte på de, seriöst. för att när vi var där och jag skulle ha korsett, provade jag 2 korsetter. och hann dr sa att. om denna inte funkar så tar vi den som vi hade först. men va hände, jo dom sa en masa skit om att min rygg inte reagera.
asså hålla?! jag kunde iaf försökt. jävla puckon :s

OCH JAG VILL INTE OPERERAS! seriöst. och vem vet, kanke måste vänta 2-5år innan jag kan bli opererad. så vrf inte bah testa med korsett igen? :)
ska seriöst fråga de!

Vill absolut, inte inte inte inte inte INTE INTEEE bli opererad!
PUNKT sLUT!


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av ani:

Du vet väl att korsett är till för att förhindra ryggen till att växa sneARE, så man kan alltså inte ha en korsett om man växt klart! ;)

2:a kommentar, skriven , av Italygirl:

Hej! hur blev det till slut opererades du?
Jag tror att när man väl är opererad så är man glad för det sen, speciellt om man har ont eller är riktigt sne.
Korsetten däremot är inte alls lika rolig att ha. Den klämmer och trycker ihop kroppen o man har svårt att andas o det är svårt att sova eftersom den ska bäras 23timmar om dygnet.

Vanligtvis ger de bara korsett till den som har en mindre skolios och fortfarande växer eftersom den inte kan räta ut själva ryggen utan fungerar mer som en sån pinne för växter.. att medans man växer så förvärras inte kröken/krökarna.
Men har man redan för stor krök eller att man nästan slutat växa så finns det ingen anledning med skolios.
Inte alltid fungerar en korsett heller.. tex själv fick jag lida med korsett ett helt år utan att det lönade sig.
Jag antar iofs att du troligen redan vet dessa saker :P

Svar: http://rosaaelefant.blogg.se
blev 2barnsmamma. opereras i höst :)
Amendaah<3

Kommentera inlägget här :